به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد
سرخط خبرها

حراج «شهرخودرو»!| تداوم روزهای سیاه برای فوتبال مشهد

  • کد خبر: ۱۱۴۰۸۰
  • ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
حراج «شهرخودرو»!| تداوم روزهای سیاه برای فوتبال مشهد
از بی میلی مدیران باشگاه به ادامه تیم داری و ممانعت جامعه ورزش برای خروج تیم از استان، گره بزرگی پیش پای فوتبال خراسان ایجاد کرده‌است.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ هنوز یک ماه از کابوس سقوط تنها نماینده فوتبال مشهد در لیگ برتر نمی‌گذرد که چوب حراج به این باشگاه و سهمیه لیگ یکی آن خورده است؛ تیمی که دو سال پیش آسیایی بود و حالا به درجه لیگ یکی نزول کرده است. پس از رسمی شدن سقوط شهرخودرو و پایان لیگ برتر تلخ و فرسایشی بیست و یکم فوتبال، نگرانی فوتبال دوستان خراسانی از آینده این تیم و دچارشدنش به سرنوشت ابومسلم، پیام و سیاه جامگان بود؛ نگرانی‌ای که سبب شد فوتبال دوستان مشهدی مطالبه جدی از مدیران ورزش استان داشته باشند تا این بار بی تفاوت به سقوط یک تیم نباشند و از همین حالا برای فصل آینده لیگ یک و بازگشت تیمشان تدابیر لازم را بیندیشند.

فشاری که به برگزاری جلسه سه جانبه‌ای میان مدیرکل ورزش وجوانان خراسان رضوی، رئیس هیئت فوتبال استان و مدیران باشگاه شهرخودرو منجر شد. جلسه‌ای که خروجی آن به گفته اسماعیل حیدرپور، مدیرعامل باشگاه که از سوی حاضران در جلسه قرار شد سخنگوی جلسه و بیان کننده محتوای آن باشد، انتقال امتیاز شهرخودرو به مالکی جدید است.

۲ پیشنهاد در یک جلسه

پرواضح بود که مدیران شهرخودرو بعد از سقوط به لیگ دسته یک و به دلیل اختلافات جدی که با استان داشتند، تمایلی نداشته باشند به کارشان ادامه بدهند. اما این وسط مسئله هزینه‌های انجام شده و محاسبه سود و زیانشان برای ادامه تیم داری در خراسان رضوی یا ترک این فعل مطرح بود. مسئله‌ای که شهرخودرویی‌ها را به خروج از استان یا تحویل تیم به استان راغب می‌کرد. به همین دلیل بود که جلسه سه جانبه تعیین تکلیف آینده شهرخودرو با دو پیشنهاد مشخص همراه بود؛ نخست اینکه شهرخودرو تیم را از استان خارج کند و مدیران ورزش استان اجازه بدهند حمیداوی تیمش را به استانی دیگر ببرد و دیگر آنکه در صورت موافقت نکردن استان، شهرخودرو تیم را در قبال فروش امتیاز به مجموعه‌ای دیگر واگذار کند. دو پیشنهادی که هرکدام محور بحث‌های جدی در این جلسه سه جانبه شد.

مخالفت جدی استان با خروج شهرخودرو

«نه!» پاسخ علی اکبر هاشمی جواهری مدیرکل ورزش وجوانان خراسان رضوی و احسان اصولی رئیس هیئت فوتبال استان، به درخواست خروج شهرخودرو از استان بود. درخواستی که مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شهرخودرو در جلسه سه جانبه مطرح کردند و با پاسخ جدی روبه رو شدند. بعد از آن بود که به گفته اسماعیل حیدرپور، دو مسئله دیگر مطرح شد.

حیدرپور دراین باره گفت: «وقتی آقای مدیرکل به صراحت با اجازه خروج باشگاه از استان مخالفت کرد، ما دو پیشنهاد مطرح کردیم؛ اول اینکه اگر شهرخودرو بخواهد در لیگ یک از مشهد تیم داری کند، استان چه کمکی به ما می‌کند؟ که جواب این سؤال از سوی دوستان این بود که شما بخش خصوصی هستید و دلیلی ندارد استان کمک کند. این شد که ما پیشنهاد دوم را مطرح کردیم و آن این بود که اگر کسی هست، بیاید تا تیم را به او بدهیم.»

استقبال از واگذاری شهرخودرو

پیشنهاد دومی با استقبال مدیرکل ورزش وجوانان و رئیس هیئت فوتبال استان همراه و مقرر شد در یک هفته آینده با تلاش استان و پای کارآمدن صنایع یا مالک جدید، تیم از شهرخودرو تحویل گرفته شود. البته دراین بین یک مسئله مهم سیاهه بدهی‌ها و طلب‌های باشگاه است که به گفته مدیرعامل این تیم قرار است نمایندگانی از هیئت و باشگاه آن را فهرست کنند و باشگاه شهرخودرو اگر بدهکار است، بدهی هایش را صاف کند. حیدرپور دراین باره اظهار کرد: «تصور من این است که میزان طلب و بدهی ما تقریبا برابر است و می‌ماند هزینه خرید امتیاز باشگاه که باید خریدار جدید پرداخت کند.» وی افزود: «ما قرار است تیم را بدون بدهی تحویل بدهیم.»

مسئله اختلاف قدیمی با هیئت فوتبال استان

یکی از اختلافات جدی باشگاه شهرخودرو و هیئت فوتبال استان، یک سالی بود که تیم دست هیئت فوتبال بود و فرهاد حمیداوی، مالک شهرخودرو، به دلیل مشکلات قضایی نمی‌توانست تیم داری کند. شهرخودرویی‌ها مدعی اند هیئت فوتبال در آن زمان از محل فروش بازیکنان درآمدزایی کرده است و در مقابل، هیئت فوتبالی‌ها مدعی اند برای این تیم که به نام شهرخودرو بوده هزینه کرده اند و باشگاه باید هزینه هایشان را بدهد. مسئله‌ای که حالا گویا قرار است مقامات قضایی به آن رسیدگی کنند و اسناد و مدارک هزینه‌ها و درآمد‌های باشگاه در یک سال مدیریت هیئت فوتبال بر این تیم، بررسی شود.

مشتریان شهرخودرو به صف شوند

لیگ دسته یک فوتبال کشور از اواسط مرداد آغاز خواهد شد و به نظر فرصت زیادی برای این انتقال و حراج سهمیه نماینده استان در لیگ دسته یک فوتبال باقی نیست. قرار است در یک هفته آینده شهرخودرو یا به مالکی جدید منتقل شود یا اگر استان نتواند صنایع و اسپانسر‌های مدنظر را پای کار بیاورد، تیم به احتمال فراوان به سرنوشت همتایان خلفش دچار شود. البته مدیران شهرخودرو که با دست پس می‌زنند و با پا پیش می‌کشند، درباره گزینه سوم می‌گویند اگر تیم را کسی نگیرد، با بضاعت موجود در لیگ یک حاضر خواهند شد. ادعایی که البته چندان به واقعیت نزدیک نیست و به نظر می‌رسد با دودوتا چهارتای مالی، خود شهرخودرویی‌ها هم دیگر مایل نیستند تیم داری کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->